Geografia

Kodowanie dla dzieci
Autor: Marc Scott
Ilustracje: Mick Marston
Wiek: 6-10 lat
ISBN: 978-83-10-13258-1

Książka stanowi proste wprowadzenie w świat kodowania, w szczególności jej zadaniem jest zapoznanie czytelnika z językami programowania: Scratch i Python. Książka jest pierwszym krokiem w stronę realizacji marzenia osamodzielnym projektowania gier komputerowych.

Dziewczyny kodują. Ucz się kodować i zmieniaj świat
Autorka: Reshma Saujani
AUDIOBOOK
Wiek: 8+ lat

Książka , która ma ambicje – wbrew stereotypom – zainteresować dziewczyny technikami komputerowymi. Łączy w sobie sporą dozę wiedzy i porad na temat kodowania z wątkami emocjonalnymi, tak bliskimi tej grupie wiekowej. Poruszane są tematy z życia codziennego dziewczyn.
Książka w formie audiobooka.

Dziewczyny kodują. Kod przyjaźni
Autorka: Stacia Deutsch
Wiek: 8+ lat
ISBN: 9788328052697

Książka o dziewczynach, które miały do zrealizowania wspólny projekt informatyczny, a które wspólne kodowanie połączyło przyjaźnią. Książka w zgrabny sposób łączy elementy powieści obyczajowej dla dziewcząt z wprowadzeniem do kodowania.

Dzieci w sieci, czyli dobre maniery w internecie
Autorka: Zofia Staniszewska
Ilustracje: Artur Nowicki
Wiek: 9+ lat
ISBN 978-83-8057-223-2

Książka odnosi się do jednego z najważniejszych współcześnie zagadnień: bezpiecznego, kulturalnego i efektywnego korzystania z komputera, Internetu i rożnych elektronicznych urządzeń komunikacyjnych (przede wszystkim telefonu komórkowego). W książce czytelnik odnajdzie 14 rozdziałów, a w każdym z nich inną opowieść związaną z prezentowanym tematem. Bohaterami opowieści są sympatyczne dzieciaki, rówieśnicy czytelnika. Będzie się więc mówić o używaniu telefonów komórkowych w publicznych miejscach, o słuchaniu muzyki w szkole, ale także o trollach internetowych i zagrożeniu jakie niosą, a także o wielu innych niezwykle ważnych dla młodych (i dla ich rodziców!) tematach.

Hello Ruby programowanie dla dzieci
Autorka: Linda Liukas
Wiek: 4-8 lat
ISBN 978-83-936904-3-5

Książka, której ambicją jest wprowadzenie młodszych dzieci do tematyki programowania. Autorka (fińska programistka) przygotowała książkę, która nie jest podręcznikiem uczącym konkretnego języka programowania, ale pomaga rozwijać umiejętności przydatne młodym programistom. Liukas potrafi pokazać przykłady czynności realizowanych w życiu codziennym, które mają swoje odzwierciedlenie w programowaniu, np. rozpoznanie wzoru (skojarzone z ciągiem obrazków na tapecie), koncept pętli (odniesiony do powtarzalnego cyklu figur tanecznych). Czytelnik dowie się, co to jest „algorytm”, „sekcja”, a jednocześnie na zabawnych przykładach poćwiczy umiejętność logicznego myślenia.